6 viga Google AdWords reklaamidega alustamisel

adwords reklaam

Aastate jooksul Google reklaamikontosid korrastades olen märganud mitmeid korduma kippuvaid vigu, mis maksavad reklaamitegijatele oluliselt raha ning päringuid.

Siin on neist kuus, millega tegeledes on võimalik saavutada Google AdWords nimelisest reklaamikanalist isegi kordades paremaid tulemusi.

Google AdWords reklaame ei vaadelda osana terviklikust klienditeekonnast

Reklaamimist alustatakse, mõtlemata kliendi tegevustele enne ja pärast reklaamil klikkimist.

Mis on siinkohal terviklik klienditeekond?

See algab otsija soovist leida infot. Tal on teatud soov, ning ta otsib internetist selle kohta lisainfot.

Sisestab märksõna. Näeb selle märksõna otsingu juures nii AdWords reklaame, kui orgaanilisi vastuseid.

Miski ühe reklaami sõnastuses kõnetab teda, ning otsija valib just selle reklaami mitmete teiste variantide vahelt.

Ta jõuab reklaami kaudu maandumislehele. Loeb seal tema jaoks olulist ja tegutsema suunavat lisainfot. Seejärel esitab lehel oleva kontaktivormi kaudu päringu.

Tervikus mängivad rolli nii otsija kavatsus. Reklaami sõnastus. Maandumislehe sisu. Ning otsijale mugaval viisil päringu esitamise võimalus.

Tervikliku klienditeekonna läbi mõtlemine teeb ka reklaami sõnastamise ning maandumislehele sisu planeerimise oluliselt lihtsamaks.

Reklaamimist alustatakse soovituslike vaikeseadetega

Google reklaamikontoga alustamine on suhteliselt lihtne.

Klikkida edasi, lisada see, valida too, sõnastada reklaam, lisada krediitkaart, alustada. Umbes nii.

Tulemuseks on kohe aktiivsed reklaamid, millele Google määrab ise sobiva klikihinna.

Reklaamid, mida näidatakse paljude erinevate märksõnade peale.

 

Nii jäävad kasutamata paljud käsitsi seadistatavad võimalused, mis tagavad märkimisväärse raha kokkuhoiu.

Märksõnadele ainuüksi sobivat klikihinda käsitsi määrates olen mõnel juhul saavutanud 20% rahasäästu võrreldes algsega.

Reklaame seadistamine ainult oluliste ja soodsamate märksõnade peale koos mõnede märksõnade välistamisega on teine koht, kus on koheselt võimalik säästa oluliselt reklaamiraha ja tõsta reklaamide tulemuslikkust.

Ei testita erinevaid sõnastusi

Kriitiline osa AdWords konto haldamisest on erineva sõnastusega reklaamide testimine. Mõni sõnum töötab vähem efektiivsemalt. Mõni üleskutse toimib oluliselt paremini, kui teine.

AdWords reklaamikontoga tegeledes tasub jooksutada pidevaid A/B teste. See tähendab, et kahte reklaami näidatakse vaheldumisi.

Nii selgub kahest reklaamist õige pea paremini üks toimiv reklaamisõnastus, mille baasilt saab luua uue reklaami. Seejärel taas testida, kas loodud uus reklaam toimib veelgi paremini.

Alustamiseks määratakse sümboolne eelarve lähtuvalt kõhutundest

Reklaamimist alustatakse tihti piiravalt väikese reklaamieelarvega, mis ei luba AdWords reklaamide kui reklaamkanali tegelikku efektiivsust saadud väheste tulemuste põhjal hinnata.

Esmane eelarve võiks lähtuda valdkonna märksõnade otsingute arvust, et reklaam saaks kohe nähtavaks enamiku otsingute juures.

Pigem lühema, kui pikema ajaperioodi jooksul.

Nii kogunevad kiiremini otsustamiseks vajalikud andmed, mille põhjalt teha järeldusi edasiseks.

Enamasti on 50-100 € kuus ebapiisav mitme erineva reklaami sõnastuse testimiseks lõplike järelduste tegemiseks.

Efektiivsust hinnatakse valede mõõdikutega

AdWords statistika näitab mitmeid toredaid mõõdikuid. Nagu näiteks:

  • Näitamiste arv - mitu korda on reklaame näidatud.
  • Kliki määr - mitu protsenti nägijatest klikkis reklaamil.
  • Reklaami keskmine positsioon - mitmendal kohal keskmiselt on reklaame näidatud.

Kõige tulemuslikum on mõõta päringu saamise kulu. Kindlasti teate enda teenuse puhul, kui palju on OK panustada raha reklaamile ühe uue päringu saamiseks. (NB! Sel teemal lisandub varsti uus blogipostitus.)

Reklaamid ei ole suunatud kontaktilehele või kampaanialehele

Reklaamil klikkija saatmine avalehele võrdub restorani saabunud kliendi saatmisega edasi kööki endale tomativõikut tegema.

AdWords reklaamide kriitiline toetav osa ei ole tegelikult AdWords süsteemist hallatav, vaid järgmine samm klienditeekonnal. Selleks on suunamine maandumislehele, mis toetab päringu esitamist.

Suunates reklaamiga otsija avalehele, peab ta hakkama tegema pisikesi, aga tülikaid samme, jõudmaks päringu saatmiseks sobivale lehele. Otsima kontaktilehte. Sinna klikkima. Hakkama otsima talle olulist infot, mis julgustab päringut saatma.

Otsijal on enamasti lihtsam pöidlaga mobiiliekraanil vajutada "tagasi" nuppu, ning klikkida järgmisel reklaamil.

Kui eraldi kampaanialehe loomine ei ole võimalik, on sobiv alternatiiv ka reklaamide suunamine kontaktilehele, kus on päringu vorm.

Peamine, et maandumislehel on külastajal lihtne teha soovitud tegevus. Edastada päring.

 

Kokkuvõtteks on Google Adwords reklaamidega alustamine väga lihtne.

Kuid paremate tulemuste nimel optimeerimine koos terviku hindamisega juba mõnevõrra keerukam. Kui soovid abi enda Google reklaamikonto efektiivsemal seadistamisel, võta ühendust.