Oled Sa looja või tarbija?
Jagan Sinuga olulist küsimust, millele mõtlemine aitab mul tihti paremini keskenduda oluliste asjade tegemisele.
"Kas ma olen praegu looja või tarbija?"
Mis iseloomustab loojat?
Tootlikkus. Looja loob väärtust, millest on kasu. Mida teised tarbivad. Millest loojale võib tekkida tulu.
Väärtuse all võib mõelda väga erinevaid asju, sõltuvalt valdkonnast.
Muusiku loometööks on luua muusikat.
Sotsiaalmeedias väärtuse loome on ise postitamine.
Väike-ettevõtjale on kindlasti oluline töösoleva projekti osa lõpetamine, et jõuda lähemale kogu projekti valmimisele. Seega ka üleandmisele ja järjekordse arve esitamisele.
Tarbija aga lihtsalt naudib teiste loojate poolt pakutavat väärtust.
Kuulab muusikat. Vaatab filme. Veedab aega sotsiaalmeedias, kuhu teised on postitanud huvitavaid asju maast ja ilmast.
Tarbija ei loo neil hetkedel olulist väärtust, millest talle endale võib tulu tekkida. Väärtust, millest teistel võib kasu olla.
Nii must-valgel viisil tootlikkuse ja leboaja eristamine oli suur "Ahhaa!" hetk.
Hetkede teadvustamine, mil märkamatult olen loojast muutunud tarbijaks, on mind aidanud taas keskenduda loomisele. Kasulikele tegevustele.
Üks näide loojast tarbijaks muutumisest on enda "unustamine" plaanitud ühe minuti asemel kümneks minutiks sotsiaalmeediasse.
Loodan, et sellest mõttest võib ka Sul õigetel hetkedel kasu olla.